Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Kansalaisaloitteen tukimielenosoitus

• Kansalaistori 3 Tekla Hultinin Aukio Helsinki, Uusimaa, 00100 Finland (kartta)

Kannabis lailliseksi -mielenosoitus

Kokoonnumme lauantaina 20.4.2024 Helsingin kansalaistorille klo 16:20 alkaen osoittamaan mieltä kannabiksen lääkekäytön edistämisen sekä kannabiksen kieltolain kumoamisen puolesta. Tapahtumassa kuullaan musiikkiesityksiä ja puheita.

Toivotamme tervetulleeksi paikalle kaikki mielenosoituksen tavoitteita kannattavat ihmiset sekä myös hamppualan yritykset, päihde- ja lääkealojen järjestöt ja poliittiset liikkeet. Kannustamme tekemään kantaaottavia kylttejä, jotka ovat myös kunnioittavia ja asiallisia.

Suosittelemme, että paikalle ei tuoda lapsia, koska tapahtumassa puhutaan laittomien päihteiden laillistamisesta aikuisille sekä nykylainsäädännön haitoista, joiden kuvaukset voivat järkyttää.

HUOM!
THC:tä sisältävän kannabiksen käyttö ilman reseptiä on Suomessa toistaiseksi laitonta. Tapahtuman tarkoitus ei ole kerätä ihmisiä rikkomaan kannabiksen kieltolakia, vaan ottaa kantaa sen kumoamisen puolesta rauhanomaisesti ja kunnioittavasti.

Kannabis lailliseksi -kansalaisaloite jätetään eduskunnalle XX.04.24. Aloite keräsi 53 961 allekirjoitusta vuosi sitten 20.04.2023.

Mielenosoituksen järjestää Suomen kannabisyhdistys ry. Yhdistyksen tavoite on edistää kannabiksen lääkekäyttöä ja lopettaa kannabiksen kieltolaki. Voit tukea yhdistyksen toimintaa ja tavoitteita liittymällä yhdistyksen jäseneksi: Liity — Suomen kannabisyhdistys ry

Haluatko auttaa mielenosoituksen järjestämisessä?
Pääset mukaan auttamaan täyttämällä tämän google formsin:

Ohjelma julkaistaan lähempänä mielenosoitusta.
Jos haluat tapahtumaan puhumaan tai soittamaan, niin olethan yhteydessä Suomen kannabisyhdistykseen somen kautta.

Linkki FB tapahtumaan

Seuraava